Aii Kena Prank. Love you.

by - 1:21 AM


Saya kena prank oleh maksu..?? tiada lah prank besar mana...prank kecil-kecilan saja [ekelleh ada pulak mini prank]...

[yes..yang pakai tudung;- itulah maksu saya...]



bytheway.. Assalamualaikum yalls..

sepatutnya saya post entri ini semalam..tapi idea melayang..haha.. cerita dia bermula macam ini..

petang tu kira-kira pukul 2, ibu  saya bagitahu yang maksu minta tolong ambil sesuatu di pejabat pos..  Then, saya pun setuju, sebab it is not a big deal man.. pejabat pos jerr pon..

Tapi..! last minit saya cakap dekat ibu saya yang saya tidak mahu pergi.. boommm ...lepas tu macam-macam soalan keluar...salah satunya ialah, Kenapa.?? [what a cliche question]

Jawapan saya simple.. sebab saya tidak pernah masuk pejabat post... Yess.. I admit it.. Dari baby..sampai saya tinggi lampai macam ini..tua bangka..Umur pun dah dekat 20 tahun... Pejabat pos juga yang saya tidak pernah pijak...

Lepas itu tambah lah runsing sebab saya tidak tahu macam mana mau claim barang dari situ.. Saya sampai panik call maksu.. Nasib baik adik saya ikut.. sebab dia pernah lah ikut maksu ...[katanya..]

Lepas saya claim barang dari our beloved pejabat pos, saya call maksu ..

"Hello, maksu...barang maksu nie kami hantar terus dekat maksu.??"
"Ehhh..jangan..jangan..kau bawa balik dulu pong..nanti maksu ambil"
"Ok maksu.."
"Sampai di rumah kau buka terus arhh pong..ok.."
"ok.."

Saya duduk dalam kereta..berkerut dahi sendiri.. Double-what..?? betul kah maksu suruh buka,.?? haiyyaa..mungkin saya salah dengar ..

Saya sampai rumah, barang maksu itu saya letak baik kat kabinet TV... Biarkan benda itu jadi perhiasan..lagipun barang orang..mestilah jaga baik-baik... Kalau rosak aii tak nak ganti yalls...[kegawatan ekonomi] hahaha..

Lepas itu, maksu call saya lagi..

"Hello pong.. mana bungkusan itu.?"
"Hello maksu..ada di bawah..."
"Kau di mana..??"
" Aku di bilik ni.."
" Oh..Buka dulu itu bungkusan..Maksu takut salah hantar barang..nanti gambar bagi maksu"
"Orait..."
Kenapa maksu suruh buka..?? Pentingkah barang tu..?? Selalu Paksu yang ambil.. *tuppp*

Saya ambil bungkusan itu, then dengan ragu-ragu bersertakan muka yang tidak berapa yakin, tetap beranikan diri dan gagahkan juga hati untuk membuka bungkusan itu..[ cehhh..ayat..Tulunglahh inai...eksyen jak lebih]..why so serious..??!..Rileks lah..tak kan lah kamu percaya ekspresi saya macam tu..

Saya buka..Zhuppp...macam lain saja...kebendaan apakah ini..?? *dalam hati saya cakap time tu*
Saya belek...pusing sana pusing sini..tepuk-tepuk sikit.. Then...Yes.. memang tidak dapat dinafikan lagi..benda itu ialah Tudung Bawal Guzel Bidang 60 Warna HIjau... saya jadi penasaran...I mean..ingin tahu..Tiba-tiba maksu cakap..

"Tudung untuk kau itu pong."...  ulang suara.."Tudung untuk kau itu pong." ulang lagi suara konon "Tudung untuk kau itu pong." 


Terdiam..Terkaku..Terkunci mulut..Terkatup ..hahaha.. Lepas itu saya cakap sendiri..

Patutlah maksu tanya haritu suka warna apa...
Patutlah maksu suruh saya yang ambil di pejabat pos...
Patutlah maksu tidak suruh hantar dekat dia..
dan segala *Patutlah* yang lain pun keluar...

YEAHH..TERIMA KASIH MAKSU... I LOVE YOU...


[biar yang lain blur...asal tudung jelas]


Eksyen jak letak tajuk prank camtu.haha...sebenarnya tiadalah prank sangat..haha.. ok lah sampai sini jak story morry kita hari ni..
Sekian..
Jumpa lagi...

You May Also Like

0 commest[s]