HIKAYAT SEORANG PENGHIBUR JALANAN-NORTAQIFA

by - 11:56 PM

HIKAYAT SEORANG PENGHIBUR JALANAN.


tiada tawa untuk hati yang sedih
tiada senyum untuk wajah yang gelisah
mata menangis hanya sekilas kisah
cuma perlu pejamkan mata..
biarpun hati terluka sepanjang bercerita
ketika semua warna di dinding hidup merekah..
saat cahaya terang bukan lagi pilihan yang di damba..


akulah yang akan ketawa...sekali gus memujuk hati mu..
akulah yang akan berkata-kata hingga terpalit senyuman di wajahmu..
akulah pelakon sekaligus pengarah dalam suatu pertunjukan..
akan aku buat persembahan yang paling mencuit hati..,
supaya dapat menjemput tawa mu..
Usai semua..selesai seglanya..
akulah yang menangis sendiri...
terlalu mengerti sakitnya sepi...
bagai dihiris belati...di rejam mati..di panggang berapi..dicaci..dimaki..
koma..noktah titik bertindih tiada erti..
semua laju seperti keretapi
hanya mampu merelakan semua terjadi...


saat kebahagiaan datang menyapa..
senyum menjadi pelunas hutang samata-mata....
tangisan ku simpan dalm lipatan usia..
biar menjadi kenangan yang terindah..
untuk aku si penghibur jalanan..


Diam bukan aku..
Kosong bukan aku...
hadirku cuma ingin menggembirakan mu.
biarpun sudahnya aku yang tidak menentu
membeku tertaku..dengan diri dan waktu...


PS: di dedikasikan khas untuk orang yang selalu ketawa di depan tapi menangis di belakang....


Image result for fake smile tumblr

You May Also Like

0 commest[s]