NORTAQIFA ABD SHAIDI NORTAQIFA ABD SHAIDI: Apa Salah Manusia Ini..??BOIKOT ISRAEL

Saturday, October 24, 2015

Apa Salah Manusia Ini..??BOIKOT ISRAEL

• بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 

Perhatian..gambar di bawah nie memaparkan kekejaman rejim zionis tentera Israel kepada rakyat muslim di palestine...

AL FATIHAH




Sebenarnya banyak lagi gambar.. tapi ini jak yang ifa dapat masukkan ..sebab yang lain memang ifa tak syorkan korang tengok... memang kejam.. Seriously KEJAM.....biarpun majoriti korang sudah nampak di Facebook...

di bawah nie antara apa yang di jelaskan oleh gambar tu...

Setidaknya jika kita tak bisa membelanya saat mereka dianiaya kita bantu lewat do'a.
Apakah kita hanya bisa duduk manis melihat keadaan mereka di layar kaca dengan segelas kopi dan cemilan makanan disamping nya...!
Sedangkan anak" disana tidak bisa tidur nyenyak dalam mipinya,,,,dan saudara kita berjuang dan mempertaruhkan jiwa dan raganya dalam mempertahankan agama الله,,,mempertahankan tanah warisan para nabi dan rasul.
AL AQSA yang menjadi saksi sejarah dalam peristiwa isra dan mir'aj kini mengiba dan meminta pertolongan kalian.
Relakah kalian jika AL AQSA di kuasi oleh kaum yahudi...!!?
Keadaan sekarang di AL AQSA sana sangat memprihatinkan.
Muslimah dipaksa untuk melepaskan jilbabnya oleh tentara israel,
Dan ada juga muslimah yang di tembak oleh 11 tentara israel hanya karena tidak mau melepaskan cadar nya.
Para pemuda dibantai,sebagian bangunan AL AQSA rusak karena ulah tangan tentara israel,dan kini masyarakat palestina tak dapat masuk AL AQSA karena dihalang oleh tentara israel,mereka terpaksa melakukan sholat di luar masjid.
dan banyak dari mereka yang syahid karena mencoba mempertahankan nya.
Apakah kita hanya bisa menggeleng kan kepala melihat semua ini....?
Setidaknya kita juga harus ikut berjuang.
Jika kita tidak bisa berjuang dalam perang,bantulah dengan doa.
Dan berikan lah rawatan kepada mereka yang terluka dalam perang nya.
Jika kita terpisah karena jarak yang jauh,percaya lah dengan bersatu jarak bisa kita tempuh.
Sebuah gambaran bahwa Seribu rupiah tak kan mengenyangkan perut mu,tapi seribu rupiah bisa membantu saudara mu.
Jika setiap orang rela dengan ikhlas mengulurkan seribu dalam satu indonesia sudah berapa banyak uang yang bisa kita berikan untuk membeli obat,selimut,dan kepentingan umum untuk saudara kita yang disana.
Dan untuk para lelaki,seribu tidak akan membuat mu kehilangan rokok.
Engkau sehari mampu untuk menyisakan 15000 ribu untuk satu bungkus,
Tapi kenapa engkau tak bisa menyisihkan untuk berobat saudara mu yang jelas " membutuhkan uluran tangan mu.
Kalau bukan kamu/kita,siapa lagi yang mereka harapkan bantuan nya....???
Buat para remaja indonesia,tidak kah tergugah hatimu untuk menolong mereka,,,,,,???
Israel kuat kerena mereka memiliki banyak senjata dan banyak dukungannya.
Sedangkan palestina siapa pendukungnya.....???
Misi ISRAEL ialah,,,,
"JIKA PALESTINA SUDAH DI KUASAI NEGARA" ISLAM LAH LANGKAH SELANJUTNYA YANG DI CARI "



Apa Salah anak-anak kecil nie sebenarnya...Ya Allah...
Kejam nya Israel....Sakit hati tengok diorang buat macam tu...Anak kecil di bunuh kejam..di sembelih...Para wanita dan gadis diperkosa kejam kemudian dibunuh...Para jejaka di sembelih secara *slowmotion*...Ya Allah..kita terluka di leher saja pun sudah meroyan kesakitan..ini lagi diorang yang di kerat lehernya secara perlahan...

kepada para gadis di luar sana...cuba anda semua renungkan...Hari tu ada gadis palestine yang di tembak di kepala dari jarak dekat oleh tentera Israel....
KENAPA..??
sebab tentera israel itu menggesa gadis itu untuk membuka tudung nya tapi gadis itu berkeras untuk melindungi Aurat nya.. Demi Allah.. dia sanggup mati daripada auratnya terdedah dan terlihat oleh lelaki ajnabi..

Tapi..cuba kita renungi amalan kita di sini.. sanggup mendedahkan aurat nya kepada umum...Wanita disana mati mempertahankan Aurat..yang disini berusaha menonjolkan segalanya...Sangat Berbeza..

Allahu Akhbar...besarnya dugaan hidup mereka di sana..sungguh tabah hati mereka.....Sedangkan kita disini baru diuji dengan sedikit pun sudah melenting..
jangan kata ujian daripada ALLAH SWT...Baru ditegur sikit pun dah melenting...meroyan di facebook..mengadu di wechat...tak pula mahu muhasabah diri...

Kadang.. ifa tertanya-tanya jua...
Kenapa Kes nie tidak di usulkan di PBB....Kenapa tiada negara besar yang boleh menghentikan kes nie..??
Kenapa diorang takut..?? even israel tu kecil jak..??

ohhh..i seee... sebab di belakang adik kecil.. mesti ada abg long besar..?kannn..?? di belakang israel mesti lah ada Amerika Syarikat.?? macam mana mau hentikan..kalau Amerika Syarikat yg kuasai PBB..??

Kalau macam tu..apa yang ifa harapkan...kita sama-sama lah doa tuk mereka..biarpun kita tak dapat turun perang ngan diorang....kita perang PSIKOLOGI ngan diorang...cara nya senang... kita sama-sama BOIKOT barangan keluaran ISRAEL LAKNATULLAH...


.::JOM BOIKOT PRODUK KELUARAN ISRAEL::.



0 commest[s]:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by NORTAQIFA SHAIDI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...