what's in your bag???? Oppss- nortaqifa abd shaidi

by - 9:00 PM


Assalamualaikum..dan hai semua.
nampak tajuk kita hari nie..?? macam pelik kan??. apa kata saya buat kelainan pada post saya kali nie.. So, apa yang ada dalam bag saya...
bab cerita bag-bag nie memang semua perempuan macam nie lah rasa nya.. Cukup saya terangkan saja.. gambar semua tua rasanya tidak payah..kan..??





Yang paling penting mesti ada dalam beg saya ialah of coz lah dompet.. yuhuuuu... ada aiii kesah kalau dompet aiii kosong..?? hahah...yess...saya tidak suka keluarkan dompet dari beg.. kalau saya pakai handbag... dompet mesti ada... kalau saya pakai beg sandang, mesti juga ada dompet tu, kan itu benda penting, IC dan segala adik-beradik kad bank semua dalam dompet. Hahaha 

Lepas tu, saya akan standby satu packet tissue. Yes, tissue...kalau saya jalan turun pekan saja dengan family, saya cuma bawa tissue biasa tu, tapi kalau saya jalan jauh contohnya macam family trip ke kundasang kah,yang memakan masa hampir 4jam lebih duduk dalam kereta, saya bawa lah pocket wet tissue satu packet kah dua packet kah.. Just in case ada siapa-siapa muntah dalam perjalanan.. boleh lah menabur bakti wet tissue tu. Alaaaa.. bukan nya susah.. pergi watson beli jak. Murah pula tu.

Next, dalam beg saya saya ada letak pen spray. Sebab dia kecil saja letak dalam pocket pun senang. Bab nie semua perempuan ada, beza dia cuma ada yang perfume botol besar dan ada yang botol kecil.bukan pen spray perfume jak saya letak.. pen untuk menulis pun ada..hahah.. manalatau tiba-tiba ada benda yang kita mau tulis kan..?? penting lah tu.

Saya standby juga minyak angin kemana-mana sebabnya kalau ada apa-apa kecemasan, saya angkat beg terus lari. Hahah. Jadi semua di dalam beg.Senang, Cepat dan Mudah.

Seterusnya, saya akan bawa Yassin dan penunjuk arah kiblat. Benda nie penting sebab kalau contohnya kita tidur kat hotel yang tiada lekat arah kiblat kat syiling dia tu, kita boleh guna nie. Saya tidak harap sangat lah apps kat telefon nie, sebab kadang-kadang dia tidak support dan kadang tidak tepat.. sorry playstore..
Pasal Yassin tu, dia Yassin yang buku kecil tu saja, saya selit dalam dompet saya.. For no reason..?? mesti lah tidak.. ada sebab saya letak yassiin dalam tu..Biarlah rahsia yang gaissss... nanty cakap lebih viral pula, “blogger Riak”...hahahaha ... gurau saja ya..

Dalam beg saya nie ada kunci.. kunci hati..kunci bilik..kunci laci..kunci mangga mr diy..kunci yang tiada fungsi.. semua ada.. saya tidak tau apa motif dia dalam beg saya, tapi saya mesti bawa kunci tu ke mana-mana.. buat berat beg orang jak lah...pendrive dengan hard disk pun ada uollsss.... boleh buka kedai sudah nie. Hahaha..



Jangan lupa a box of pin dan jarum peniti....jenuuh lah juga mau bawa ke sana-sini. Tapi saya stanndby saja awal-awal. mana tau masa jalan-jalan tiba-tiba pin tercabut,lepas tu terjatuh dan hilang...macam mana..?? haha.. based on a writer’s true experience....


Lepas tu, diary saya mesti ada dalam beg. Bukan lah handbag.. tapi beg sandang saya.. saya pergi holiday, saya balik kampung saya bawa diary... alahaiii.. apalah punya perangai.. hahah.. Wahai pembaca sekalian.. bersyukurlah anda sebab sekarang saya guna handbag kecil saja... yang tidak boleh muat buku.. kalau dulu beg saya kesana sini beg sandang... jadi semua boleh muat..



Ok lah.. sampai di sini saja ceritera cinta kita... hahha.. lepas nie kita cerita bab lain pula...hahahah...
bubbyee bubbleee....

You May Also Like

6 commest[s]

  1. Biasa latu perempuan.. kalau boleh semua nak bawak. Haha

    ReplyDelete
  2. Pin dan jarum tu betul. Kena standby, takut tercabut kan.. hehe

    ReplyDelete
  3. Dalam handbag perempuan ni , diibaratkan mcm pocket doreamon . Bukan je barang2 yg penting , kadang ti makanan2 junk food, alat2 makeup , segala book planner semuanya sumbat dalam bag .makin besar handbag makin banyak kuantiti tersimpan

    ReplyDelete
  4. Haha hampir sama brg dalam beg kita. Cumanya ika wajib bawak powerbank and cable. Sebab suka main phone. Bateri cepat habis hehe.
    https://ikashoid.blogspot.my/2018/03/movie-review-bhaagamathie-2018.html

    ReplyDelete