Kakak Vs Acik - NORTAQIFA ABD SHAIDI - NORTAQIFA ABD SHAIDI

Friday, February 1, 2019

Kakak Vs Acik - NORTAQIFA ABD SHAIDI

Assalamualaikum.. ok hari ni saya mau cerita pasal kegigihan dan kesungguhan AKU jadi photographer untuk adik-adik yang tercinta.. so...memang jadi kebiasaan kita lah kan sekarang ni pergi mana-mana mesti snap gambar... tidak sah kalau tidak begambarbiarpun satu.. [bukan semua...8/10 jak begitu..hahah]

Mau dijadikan cerita, satu hari tu kami satu family pergi jalan-jalan di pantai... alaaa.. mau santai-santai lah kan.. lepas tu saya tengok dia punya pantai tu, punya lah tenang..rasa macam mau berendam pun ada.. tapi harap maklum lah... kalau saya berendam di pantai, sejam dua jam memang tidak cukup....

saya ni bukan jenis yang suka begambar sana sini...  [malu wehh] ...tapi hari tu, memandangkan yang ada di sana cuma kami, saya pun apa lagi.. feel-feel model lah.. mau kena snappp sana sini...
tapi sebelum tu saya suru adik-adik saya yang jadi model.. biar saya yang ambik gambar diorang... dan hasil nya macam yang di bawah ni.


saya punya feel tu jadi photographer macam apa jak.. haha.. saya siap buka langkah macam silat mau snap diorang ni... cara saya cari angle tu macam ber-kung fu pun ada..hahaha... dan hasil nya..yeahhh.. saya puas hati.. dan adik saya pun puas hati lah konon.. dia trus jadi wallpaper fon dia.. hahaha..

then saya tunjukkan dekat adik saya... '' abg..macam ni ahh..gambar kaka macam ni... kira sampai tiga.. tunggu ombak sampai di kaki kaka baru kau gambar ok abg..??''

''ok kak... abg boleh jua''..snap...snap..snap.... " kak..kak..kak... siap sudah... sini kaka tengok.. cantik kak..."

dan hasil nya.. yeahhhhh... yeahhh..yeahh.. down teruss...



saya gigih teriak kat dia cara-cara snap gambar saya... and what i get back is 1 gambar tanpa kepala... ombak mana..?? ombak mana..?? ombak sudah lepas baru dia klikkk..?? kepala hakak mana wehh..???

dan ini.. apa motif.. haalaaaaahhhh... apa lah ni..??? hahaha.. ok fine... tidak apa lah.. kalau mau cantik-cantik gambar.. nanti cari photographer.. hahaa... amboi-amboi kamu...kaka gambar kamu syantik-syantik..kamu gambar kaka macam ni ya..??? ahahaha.. 
ok bye.. hahaah... 
#gelagat adik-adik...hahaha

No comments: