Mister of Miss?

by - 10:56 AM

Assalamualaikum,. Lepas cerita pengalaman jadi ibu.. Kita cerita pula baby nya mister or miss.. 

sebenarnya semua persediaan saya memang tiada. Sampai jantina baby pun saya tidak tau sebab plan nya 16 dec, minum gula dan scan jantina. .. Tapi tidak sempat baby keluar 3bulan lebih awal dari due date... 

Sepanjang saya preg, benda yang saya suka buat ialah makeup.. Lepas tu, tanya paksu pula.. Paksu ni bab teka2 jantina baby memang pro. Semua yang dia teka tu betul..masa masih preg 5bulan, kami ada lah balik kampung, Cakap kat paksu, 
"Paksu rasa baby apa? " paksu rasa baby girl.. Kau pula Man rasa apa? "Saya pun rasa baby girl" Nah, baby girl lah tu.

Saya ni senyum jak lah. Dalam hati, girl dan boy tu sama ja asalkan baby sihat di dalam... 

Masa tu pun memang hati berdebar2 tidak sabar mau scan.. Mau tengok lah tekaan diorang betul kah tidak. Sebab kak ipar cakap pula macam baby boy.

Dan tiba lah masa melahirkan, tanpa tau apa2.. Nurse cakap baby girl.. Hahaha.. 

Betul ya tekaan paksu dan husb. Sudah lah masa tu memang husb mengidam baby girl sampai hari2 cakap kat perut baby dalam ni baby girl.. Even sebelum preg pun dia cakap dia mau baby girl.. 

Dan yeah.. Pada 13 december 2019. Lahirlah puteri sulung kami yang di beri nama Nurfatihah.  Alhamdulillah... 

You May Also Like

0 commest[s]