Best advice you received from your parents - NORTAQIFA ABD SHAIDI

by - 10:57 AM

Assalamualaikum.. Biar title kita omputih.. Tapi entry nya bahasa melayu juga lah. Haha.. Ok.. So tajuk yang aku mau kupas hari ni, apa nasihat yang paling bagus parents aku pernah cakap...



Ibu ayah aku memang penuh dengan nasihat.. Orang tua mana yang tidak nasihat kan anak2 dia kan..
Ibu ayah aku cakap.. 
Solat selalu.. 
Belajar rajin2.. 
Baca doa selalu..
Mesti pandai masak..
Jadi anak dara rajin ngemas.. Ehh.. Sekrang jadi mak orang dah.. Haha.. 

Tapi.. Yang paling best.. Ibu ayah aku ada cakap..

"Bukan senang jadi senang.. Bukan susah jadi susah."

Ibu ayah cakap.. Kalau mau senang.. Usaha.. Memang tiada benda senang dalam dunia..tiada orang lahir2 terus jadi doktor.. Semua Kena usaha..jadi mau senang kena bersusah2 dahulu.. 

 Lepas tu.. Kalau mau susah pun.. Bukan nya susah.. Goyang kaki lah.. Tidak payah belajar.... Diam dalam bilik.. berangan siang malam.. Berangan lah puas2.. Lepas tu, semua gagal....

Itu lah aku ingat dari dulu sampai hari ni..kadang2 aku belajar, kena pula subjek yang susah.. Aku kena fikir balik.. Semua pun mesti melalui proses.. Xda jalan mudah.. Kadang2 aku down.. Putus asa.. Aku kena fikir balik. Kalau hari ni aku sudah penat bersusah untuk senang. Kenapa aku mau berenti di sini? I just have to Enjoy the process... Mau senang kena susah dulu...

So..good luck kepada semua yang tengaj berusaha untuk berjaya... 

You May Also Like

0 commest[s]