Sah! Mereka pun Positif - NORTAQIFA ABD SHAIDI

by - 5:15 PM

Sekarang ni, cerita dia simple..


Husb aku dan anak aku yang baru setahun 8bulan tu pegi buat swab kat tempat aku kuarantin ni.. 
Tiba tiba, aku di maklumkan bahawa diorang dua orang pun positif..

Ya Allah.. Luruh nya jiwa ku... Ujian semacam apa ni? Selama ni tanpa aku sedar aku mungkin suka berwenang wenang dalam hidup.. Bila aku ditimpa kesusahan baru aku ingat pencipta.. Tidak mustahil semua itu terjadi..

18 September 2021

Bermula lah kehidupan kami anak beranak di pusat kuarantin.. Aku ngan anak aku kat tingkat 2.. Husb aku pula kat tingkat 3..
Apa macam la hidup kami ni..

19 September 2021.

Masa ni roomates aku semua dah balik.. Best nya diorang.. Aku belum boleh balik.. Tapi takpa.. Aku sabar, sebab anak aku dah ada dengan aku.. Kalau anak aku dah dengan aku.. Letak lah aku kat mana aku tak kisah.. 

Malam tu, Sekitar jam 7mlm, aku bawa lah anak aku bercerita, tiba tiba, dia nangis.. Lepas tu dia ketawa.. Aku pun pelik la.. Aku tidak ketawa kan... Lepas tu dia tiba tiba pula melambai kat tingkap yang tiada langsir tu.. Panik gakkk? Aku lagi panik.. 
Kalau sekali tidak kesah kan... Tapi ni berkali kali.. Anakku.. Siapa yang kau lambai kat sana tu? Dah lah tingkat 2.. Tiada langsir pula tu.. 

Korang tgk baik baik.. Luas nya lahhhh tingkap tu.. Dia melambai kat sana.. 

Ok lah nanti aku sambung cerita..
Derita luka.. 
Assalamualaikum 

You May Also Like

1 commest[s]