TUTORIAL BUAT PAGE DI BLOG - NORTAQIFA ABD SHAIDI

by - 9:55 AM

     Assalamualaikum semua.... benda yangg saya nak share hari ni memang lah kira oldschool sudah hahah lapuk ketingalan zaman.. tapi jangan peduli semua tu.. okay..

hari ni saya mau share cara buat page ya... sampai hari ni ada lagi orang tanya macam mana saya buat page tu... diorang newbie...kadan-kadang yang ada basic pasal blog ni pun tak tau macam mana buat page..kenapa???..

sebab dia dah tiada button new page macam dulu...dia dah berubah...berubah hati..hahah ..saya pun jenuh befikir weii macam mana buat page ni...?? nak tambah page....rupanya...semua sudah berubah..haha..

 mari kita fikir dan kita tolong.. Bismillah..


Cara-cara dia sangat lah mudah ... 

1. Buka Dashboard korang..

2. Tekan Pages (yang kat tepi tu)

3. Tekan New Page..(macam kat bawah ni)

nampak tu yang saya highlighht kan tu.??? tekan tu lah..huhu

4. Lepas tekan new pages, buat lah post pasal About me kah...Tutolist kah..Linkies kah...haaa.. macam tu...

5. Tekan Layout..

6. Tekan Cross Column( kalau guna theme yang blog sediakan) dan cari lah pages...add pages dan anda telah selesai..

Selamat Mencuba semua...


You May Also Like

1 commest[s]