Morning Sickness teruk.??? - Nortaqifa Abd Shaidi

by - 2:34 PM

Assalamualaikum.. sekembalinya saya di sini tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memberitahu sebab kenapa blog saya boleh berhabuk..

Image result for pregnant morning sickness

Sejak kebelakangan ni, saya rasa alahan yang saya hadapi ni sangat-sangat lah teruk... sampai saya rasa macam.. ehh.. ini morning sickness kan..?? rasanya boleh tukar ke 24hours sickness sudah... since ini pengalaman pertama, dan saya memang tidak pandai control rasanya... semua makanan saya mau makan...makan..makan..makan.. and at last, bluerkkkkkkkk... engko muntah kan balik..?? sekali makan, 3 kali muntah... ok..seminggu dua rasanya boleh tahan, makan..muntah... masuk minggu ke-3 muntah-muntah saya rasa memang tidak tahan sudah...makan pun muntah, minum pun muntah, tidak makan dan minum pun muntah jua..?? aipp...aip... husb berkali-kali bawa pergi hospital, saya degil sebab ubat ada...ubat ada...hahh..ambik kau telan ubat jak lah kerja.
..

And at last, memang saya rasa yang saya tidak tahan sudah, saya gagahkan diri bagitahu kat husb dan saya nekad mau pergi ke hospital...sampai hospital dia cucuk sana..dia cucuk sini...masuk ubat itu ini...rehat kat dalam kecemasan.. jam 8pm saya jumpa doktor...jam 9 pm saya kena masuk ubat kat kecemasan dan dia sambungkan air...lepas tu saya rasa saya terlelap..tiba-tiba husb bagi bangun..nurse ambik wheelchair and doktor bagitau saya kena pergi ke PAC kat dewan bersalin sebab doktor mau scan...scan punya scan doktor cakap baby ok..saya jak kena alahan teruk..tapi saya nampak macam sihat biarpun pucat.. AWAK KENA MASUK WAD.

HAHHHHH... mengangah saya dia suru masuk wad..lepas tukar baju..saya panggil husb bagi tau yang doktor suru masuk wad.. tanya dia jam berapa.. "yang..jam 1.30am sudah yang..xpa masuk jak la"

orang mana pernah masuk wad....sekali masuk dia punya serba tidak kena tu lain macam...itu tidak kena..ini tidak kena.. macam-macam lah... dengan penjaga pesakit katil sebelah buat hal bawa masuk durian kat wad....amboiii...banyak cantik..???
nasib baik mr husb temankan sampai keluar wad...kesian jua lah tengok dia tidur kat kerusi..alahaiii...suruh dia balik rumah tidak mau..tidak apa lah...

saya rasa sepanjang saya masi alahan ni, memang saya ( tidak akan / akan jarang )menaip dan bercerita kat sini...bubye..tapi hari ni sementara saya masi berpeluang,, saya share jak lah bebanyak apa yang saya suka..ok..

mommy-mommy yang ada petua kah apa..bolehlah kongsi ngan saya...

bubye gaisss....





You May Also Like

11 commest[s]

  1. 15 TAHUN YANG LEPAS MENGANDUNGKAN ANAK DARA AKAK TU HA..ALHAMDULILLAH TAKDE PUN MORNING SICKNESS APA SEGALA...TAPI SATU JE...X LEH DEKAT NGAN SUAMI(LA NI EX HUSBAND), BAU DIA PUN TAK LEH...TENGOK KELIBAT DIA PUN X BLEH..HUHU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ouh.. Alhamdulillah.... Saya pula xbleh hidu bau bawang2..rasa mcm mw buang ja bawang2 ni smua..

      Delete
  2. Pengobanan step pertama.. Allahu.. Moga Allah SWT kurangkan mabuk yang dihadapi.. Baby terus sihat sampai lahir.. Aamiin.

    ReplyDelete
  3. Semoga dipermudahkan segala urusan dalam tempoh mengandung dan kelahiran nanti hehe :3

    ReplyDelete
  4. semoga dipermudahkan ... good luck and have a smooth delivery soon

    ReplyDelete
  5. bawak masuk durian dalam wad , ahahhahaha :) kesian orang sebelah woi . . semoge dipermudahkan :)

    ReplyDelete